محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 5826

تحقیق درباره اعتیاد و اهمیت آن


تحقیق درباره اعتیاد و اهمیت آن

↓↓ لینکدانلودوخریدپایینتوضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:62

 

 

قسمتی ازمتن فایل دانلودی:

 

بيان مسئله

 

معضل اعتياد را مي توان مهمترين مسئله و آسيب اجتماعي سال هاي اخير دانست. ويژگي خزنده و پيش رونده اعتياد بر اميت و حساسيت مسئله مي افزايد. به دلايل مختلف هر روز بر تعداد كساني كه به مصرف مواد مخدر وابسته مي شوند، افزوده مي گردد. به نظر نمي رسد آمارهاي رسمي بيانگر تمام واقعيتهاي موجود باشند حتي اگر بپذيريم كه آمارهاي موجود تعداد واقعي معتادان را معين مي كنند نيز ماهيت مسئله تغير نخواهد كرد.

 

عليرغم اينكه در سراسر دنيا بسياري با اعتياد دست به گريبانند، هنوز شيوه اي كه بتوان اين بيماري را به طور دائمي و قطعي درمان كرد يافت نشده است. حتي پس از اينكه معتاد مصرف مواد مخدر را براي مدت طولاني قطع نمايد احتمال بازگشت به اعتياد وجود دارد.

 

متأسفانه اين روزها با تعداد فزاينده مراكز كلينيك هايي رو به رو هستيم كه در مقابل دريافت وجوه و مبالغ قابل توجهي فقط نسبت به ترك فيزيكي معتادان اقدام مي كنند. در مقابل دريافت وجوه و مبالغ قابل توجهي فقط نسبت به ترك فيزيكي معتادان اقدام مي كنند. در ميان معتادان بسياري را مي توان يافت كه تمايل به قطع مصرف مواد مخدر دارند ولي تلاش هاي مكرر آنها براي قطع مصرف به شكست مي انجامد. آنها معمولاً دوره ترك جسمي را با موفقيت پشت سر مي گذراند اما بعد از مدتي به شرايط گذشته باز مي گردند.

 

هنوز علت قطعي و مشخصي براي بازگشت مجدد به اعتياد معرفي نشده است. پژوهشهاي مختلف عوامل متعددي را درباره بازگشت ارائه كرده اند. با توجه به اينكه طبق بررسي هاي انجام شده، دلايل قطعي و كامل براي اين امر ارائه نشده است، در اين پژوهش قصد بر آن بوده است كه بدون هيچگونه پيش فرضي به شناسايي عواملي كه به روي آوري مجدد به اعتياد مؤثر هستند پرداخته شود و در صورت رسيدن به نتيجه راه حلي پيشنهاد گردد.

 

اهميت موضوع

 

اعتياد به مواد مخدر فرايندي تكرار شونده براي بسياري از كساني است كه به مصرف مواد مخدر وابسته مي شوند. آنها معمولاً به عنوان تفريح، راهي براي درمان بيماري و كنجكاوي تحريك، همسالان و … مصرف را آغاز مي كنند و به تدريج ميزان و دفعات مصرفشان افزايش مي يابد. تا زماني كه معتاد آنچه را مطلوب اوست، بدست مي آورد، نمي توان اميدوار بود به قطع دائمي مصرف دست يابد. در طي اين فرايند. بسته به شدت مصرف (سوء مصرف يا وابستگي) او به تدريج ناچار مي شود براي ادامه مصرف از بسياري از امور چشم پوشي كند و آنها را از دست دهد. تزلزل موقعيت اجتماعي و شغلي، از هم پاغشيدگي سيستم خانواده و … از جمله تبعات فرايند پيش رونده اعتياد هستند. ممكن است معتاد براي به دست آوردن مجدد برخي موقعيت هاي از دست رفته و براي اينكه بتواند شرايط مناسب تري را براي مصرف مهيا كند، به صورت موقتي اقدام به قطع مصرف نمايد. اما بسياري از اوقات قطع مصرف دائمي و حتي طولاني مدت هم نخواهد بود.

 

گاهي براي اين فرايند پاياني نيز وجود دارد. نقطه اي كه ديگر هيچ نوع ماده مخدري قادر نيست نياز فرد را تأمين كند و افزايش ميزان مصرف نيز او را كمك نخواهد كرد پديده تحمل در اين شرايط عده كمي با قرار گرفتن در موقعيت مناسب بهبود خواهند يافت و عده بيشتري گرفتار زندان، بيماري هاي مختلف رواني، فرار از خانه و حتي مرگ خواهند شد. با تمام اين مشكلات شاهد هستيم كه معتاداني كه شانس بهبودي مي يابند داراي مشلات زيادي هستند از يك طرف اطرافيان نسبت به آنها اعتماد ندارند كه خود باعث كاهش اعتماد به نفس بيماران مي شود و از طرفي جامعه آنها را نمي پذيرد و نگفته پيداست كه بهبود در خلاء صورت نمي گيرد. حتي اگر در اين شرايط هم فرد بهبود پيدا كند در نهايت بايد به جامعه باز گردد بنابر اين بررسي شرايط و عوامل علل روي آوري مجدد معتاد به دامن اعتياد مي توان ارائه كند كننده راهكارهايي براي طريقه برخورد خانواده و جامعه با معتاد باشد.

 

بيشتر اوقات فرايند بهبودي در قالب يك فرايند ناقص مورد بررسي قرار گرفته است.

و...

 


مبلغ قابل پرداخت 42,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ شهریور ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 88

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما